<تابوی برتری هوایی اسرائیل به پایان رسید/قواعد درگیری تغییر کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 405
نویسنده : کامران وزیری

صهیونیستها در کل جنگهای خود ضد اعراب از نیروی هوایی شان استفاده کردند از سال ۱۹۴۸ آنها برای برتری در جنگ به نیروی هوایی روی آوردند. آنها در جنگ علیه لبنان و غزه به نیروی هوایی روی آوردند و در طی سالهای بحران سوریه مراکز نظامی سوریه را هدف قرار داده اند. دمشق انتقام همه تجاوزهایی که از سال ۲۰۱۱ به این طرف به سوریه از سوی اسرائیل صورت گرفته بود را گرفت.

این واقعه نشان داد که سوریه سامانه دفاع هوایی قوی دارد که برتری هوایی اسرائیل را از بین برده و ناکام گذاشته است. دمشق سلاحی قوی در اختیار گرفت که قواعد درگیری را برهم زد و به صهیونیستها نشان داد که ورود آنها به عرصه جنگ آنگونه که فکر می کنند ساده نیست. جایی برای شروط اسرائیل در معادله سوریه وجود ندارد. این تل آویو را به نقطه صفر بازمی گرداند زیرا توان ورود نظامیانش به سوریه را ندارد زیرا در باتلاق سوریه گرفتار می شود.

 

 

سوریه امروز تابوی برتری هوایی اسرائیل را با سامانه دفاع هوایی اش شکست. هرگونه جنگ برای صهیونیستها درهای جهنم را به روی آنها می گشاید زیرا سرنوشت این جنگ مشخص نیست. ظرف ۳۰ سال گذشته جنگنده رژیم صهیونیستی سرنگون نشده است و تحولی که رقم خورده ،تهدید سلاح قوی اسرائیل را آسان و ممکن در جنگ آتی کرده است به ویژه که مهمات و موشک موجود در جنگ آتی برای مقابله با جنگنده های اسرائیلی به نظر می رسد که وجود دارد.

جنگنده ای اف ۱۶ که هدف قرار گرفت از نوع قدیمی نبود بلکه از نوع پیشرفته بود که طوفان نام داشت. جنگنده اف ۱۶ «سوفا» مدرن بود. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۱ تعداد زیادی از جنگنده های اف ۱۶ قدیمی از رده خارج کرده و آن را با سوفا جانشین کرده بود.

این نشان می دهد که محور مقاومت پهپاد یا مشابه آن را ساقط نکرده بلکه سلاحی که اسرائیل به آن مباهات می کرد و در نیروی هوایی این رژیم روی آن حساب ویژه ای باز می شد را ساقط کرده است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در این باره در رای الیوم نوشته است: واکنش سوریه این بار متفاوت بود و این نشان دهنده تغییر ریشه ای در قواعد معادله است و دیگر حریم هوایی سوریه و لبنان برای جنگنده ها و موشک های اسرائیلی بدون مشکل نیست.

وی ادامه داد: اینکه نتانیاهو در تماس تلفنی از پوتین و ترامپ روسای جمهور روسیه و آمریکا خواسته که دخالت کنند نشان دهنده این است که خواهان جنگ فراگیر نیست و این به مثابه تغییر در معادلات است. پیام قوی این است که زمان عربده کشی اسرائیل تمام شده است.

عطوان آورده است: این به نوعی واکنش غیر مستقیم روسها به سرنگونی جنگنده سوخوی روسیه در حومه ادلب نیز هست. گنبد آهنین اسرائیل در مقابله با موشک های سوری شکست خورد و در مقابله با موشک های مقاومت از جنوب لبنان نیز شکست خواهد خورد. سرنگونی اف ۱۶ اعتبار امت عربی را بازگردانید و روحیه اعراب را بالا برد. محور مقاومت که صبر طولانی داشت به مرحله واکنش راهبردی به شیوه ای حساب شده و جدید روی آورده است».

به هر حال قدر مسلم آن است که واکنش سوریه به حملات رژیم صهیونیستی این رژیم را در موضع ضعیف و جدیدی قرار می دهد که تحرکات آن در حریم هوایی سوریه را محدود می کند به ویژه که سامانه دفاع هوایی سوریه قدرت و توان خود را به نمایش گذاشت. محدود شدن تحرکات رژیم صهیونیستی در حریم هوایی سوریه بر تروریستها به ویژه در قنیطره تاثیر خواهد گذاشت.

هم اکنون همه احتمالات در سوریه وجود دارد به ویژه که قواعد درگیری از زمانی که جنگنده روسیه بر فراز ادلب ساقط شد تغییر کرده است.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی , نتانیاهو , ایران , سوریه ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: